سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سولفات آلومینیوم

موارد مصرف خانگی سولفات آلومینیوم:

برخی از رایج ترین کاربردهای سولفات آلومینیوم در داخل خانه یافت می شود. سولفات آلومینیوم اغلب در جوش شیرین یافت می شود ، اگرچه در مورد اینکه آیا افزودن آلومینیوم به رژیم مناسب است ، اختلاف نظر وجود دارد. برخی از ضد عرق ها به دلیل خاصیت ضد باکتریایی حاوی سولفات آلومینیوم هستند ، اگرچه از سال 2005 FDA سولفات آلومینیوم را به عنوان یک کاهش دهنده رطوبت نمی شناسد. سرانجام ، سولفات آلومینیوم ماده قابض در مدادهای استیک است که برای جلوگیری از بریدگی های کوچک از خونریزی طراحی شده است.

باغبانی با سولفات آلومینیوم:

دیگر کاربردهای جالب سولفات آلومینیوم در اطراف خانه در باغبانی است. از آنجا که سولفات آلومینیوم بسیار اسیدی است ، گاهی اوقات به خاکهای بسیار قلیایی اضافه می شود تا pH گیاهان را متعادل کند. هنگامی که سولفات آلومینیوم با آب در تماس باشد ، هیدروکسید آلومینیوم و یک محلول اسید سولفوریک بسیار رقیق را تشکیل می دهد ، که باعث تغییر اسیدیته خاک می شود. باغبانانی که گیاهان گیاهان هیدرنگی (گیاهان هیدرنج) را بکار می برند از این خاصیت استفاده می کنند تا رنگ گل (آبی یا صورتی) آبی را تغییر دهند زیرا این گیاه نسبت به pH خاک بسیار حساس است.


یکی از مهمترین کاربردهای سولفات آلومینیوم در تصفیه آب و تصفیه آب است. هنگامی که به آب اضافه شود ، باعث می شود ناخالصی های میکروسکوپی در ذرات بزرگتر و بزرگتر جمع شوند. این توده های ناخالصی در پایین ظرف قرار می گیرند یا حداقل به اندازه کافی بزرگ می شوند تا آنها را از آب فیلتر کنند. این باعث می شود آب از نوشیدن آن مطمئن تر شود. در همین اصل ، سولفات آلومینیوم نیز گاهی اوقات در استخرهای شنا برای کاهش ابری آب استفاده می شود.

 

پارچه های رنگرزی

یکی دیگر از کاربردهای بسیار زیاد سولفات آلومینیوم در رنگ آمیزی و چاپ روی پارچه است. هنگامی که در مقدار زیادی از آب که pH خنثی یا کمی قلیایی دارد حل می شود ، این ماده یک ماده گوجی ، هیدروکسید آلومینیوم تولید می کند. ماده گوائی با ساختن محلول در آب نامناسب ، به رنگها کمک می کند تا به الیاف پارچه بچسبند. بنابراین ، نقش سولفات آلومینیوم به عنوان "فیکس کننده رنگ" است ، به این معنی که با ساختار مولکولی رنگ و پارچه ترکیب می شود ، بنابراین هنگام خیس شدن پارچه ، رنگ از بین نمی رود.


 

ساخت کاغذ

در گذشته از سولفات آلومینیوم ( Al2(SO4)3  ) در ساخت کاغذ استفاده می شد ، اگرچه عوامل مصنوعی اکثراً آن را جایگزین کرده اند. سولفات آلومینیوم به اندازه کاغذ کمک کرد. در این فرآیند ، سولفات آلومینیوم با صابون روزین ترکیب شد تا جذب کاغذ تغییر کند. این خاصیت جذب جوهر کاغذ را تغییر می دهد. استفاده از سولفات آلومینیوم بدین معنی است که این کاغذ در شرایط اسیدی ساخته شده است. استفاده از مواد اندازه گیری مصنوعی بدان معنی است که می توان کاغذ بدون اسید تولید کرد. کاغذ بدون اسید به همان اندازه کاغذ به اندازه اسید تجزیه نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.