سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

بوراکس چیست؟ | قیمت بوراکس (Borax) | خرید و فروش بوراکس

بوراکس

بوراکس نام مشترک ماده  شیمیایی سدیم است. این نمک اسید بوریک است. بوراکس  پودر شامل بلورهای نرم سفید است که در آب حل می شود.بسیاری از مردم بوراکس را به عنوان یک محصول تمیز کننده می دانند. با این حال،  بسیاری از کاربردهای دیگر بوراکس عبارت اند از:

-درمان قالب و کپک زده

-کشتن حشرات

-نرم کننده آب سخت

-خنثی کردن بوها

-عمل به عنوان یک بازدارنده آتش

همچنین بسیاری از محصولات خانوار حاوی بوراکس می باشد،  که از جمله صابون و مواد شوینده هستند.تولید کنندگان گاهی از بوراکس استفاده می کنند تا از رشد و افزایش تولید باکتری در محصولات آرایشی مانند شامپو، آرایش و صابون بدن جلوگیری کنند. در بعضی از لوازم آرایشی، تولید کنندگان از بوراکس استفاده می کنند تا مواد را از جداسازی محصولات متوقف کنند.بسیاری از افراد به طور خودکار فرض می کنند بوراکس ایمن است زیرا ماده طبیعی است.در حالی که کتابخانه ملی پزشکی (NLM) بوراکس را به عنوان غیر قلبی زایی طبقه بندی می کند، 

این خطرات را شامل می شود، از جمله:

پوست، چشم و تحریک تنفسی

مشکلات گوارشی

ناباروری

نارسایی کلیه

شوکه شدن

مرگ

در واقع، اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) بوراکس را به عنوان افزودنی مواد غذایی ممنوع کرده است. بوراکس ایمن نیست.با توجه به شبکه داده های سم شناسی NLM، بوراکس برای بدن هنگامی که در حالت استنشاق یا فروکش قرار می گیرد، آسان است. از دیگ مواد مشابه می توان به سولفورسدیم، گوگرد اشاره کرد. با این حال، اگر در معرض استنشاق یا مصرف قرار گیرد، هر دو مسمومیت جدی و آسیب اندام می تواند منجر شود.تجویز بوراکس همچنین می تواند منجر به مسائل مربوط به باروری شود، از جمله با تیروئید. امروزه آگاهی از قیمت بوراکس  و یا خرید و فروش بوراکس به راحتی امکان پذیر است.

جوهر نمک | قیمت جوهر نمک صنعتی | خرید اینترنتی جوهر نمک

جوهر نمک

جوهر نمک با نام های دیگر کربنات سدیم که washing soda, soda crystals or soda ash نیز شناخته می شود. فرمول شیمیایی جوهر نمک Na2CO3 و نمک سدیم اسید کربونیک است. جوهر نمک دارای یک بنیان آنیونی CO3-2 و دو بنیان کاتیونی Na+است. این ماده معمولا به شکل کریستال های هپتا هیدرات است که به سهولت به فرم پودر سفید مونو هیدرات در می آید و برای افراد خانواده با نام نرم کننده آب (کاهش دهنده سختی آب) معروف است. این ماده دارای طعم قلیایی خنک است و از خاکستر بسیاری از گیاهان قابل استحصال است. مصریان باستان شکل طبیعی نمک قلیایی ترکیبی شامل کربنات سدیم ، کربنات سدیم سبک، کربنات سدیم سنگین ، دکا هیدرات و سدیم بی کربنات را که استفاده می کردند. این نمک قلیایی( جوهر نمک)(قیمت جوهر نمک صنعتی)(خرید اینترنتی جوهر نمک) را به عنوان صابون شستشو استفاده می شود. در سال 1791 شیمیدان فرانسوی نیکلاس لبانس کربنات سدیم را به شکل امروزی تهیه نمود. جان دوییت و آستین چرچ اولین کارخانه سودای آشپزی را از بی کربنات سدیم و دی اکسید کربن احداث کرده اند . جوهر نمک کاربرد ها و مصارف متنوعی دارند مانند: صنایع نفت، ساخت سیلیکات و سولفور سدیم و پاک کننده ها، صنایع شوینده و شیشه و بلور و صنایع شیمیایی می باشد. در رابطه با جوهر نمک باید نکات ایمنی را رعایت کنیم. این نکات شامل بلعیدن این ماده به مقدار زیاد خطرناک است.

 بوکردنِ جوهر نمک ممکن است سبب سوزش بینی یا گلو بشود. در اثر تماس با پوستهایی که حساس ممکن است باعث خارش یا سوزش پوست شود. جوهر نمک در اثر تماس با چشم ممکن است سبب ایجاد سوزش و سرخی در چشم شود. از ترکیب جوهر نمک با سفیدکننده هایی مثل وایتکس برای نظافت استفاده می شود. مثل نظافت منازل، دستشویی و حمام. از ترکیب جوهر نمک و وایتکس، گاز کلر متصاعد می‌شود که کلر هم به اسید کلریدریک تبدیل می‌شود. کسانی که در معرض استنشاق این ترکیب قرار بگیرند، با علایمی مانند آسم، تنگی نفس و خس‌خس مواجه می‌شوند که با درمان دارویی به طور موقت برطرف می‌شود، اما به مرور زمان این علایم در آن ها باقی می‌ماند و ممکن است بهبودی کامل حاصل نشود و باید به طور مداوم از دارو استفاده کنند.

منبع: لینک منبع

تری پلی فسفات سدیم | قیمت سدیم تری پلی فسفات | پترو کیمیا

تری پلی فسفات سدیم
شما ممکن است بیشتر برای غذاهای دریایی حاوی تری پلی فسفات سدیم شیمیایی پرداخت کنید، زیرا می تواند وزن محصولاتی را که مورد استفاده قرار می گیرد افزایش دهد. بدتر اینکه ممکن است حتی آن را ندیده باشید، زیرا برچسب زدن این مواد شیمیایی به طور بالقوه سمی در ایالات متحده اجباری نیست.
این یک افزودنی تری پلی فسفات سدیم یا STPP برای کوتاه است و از آن برای استفاده از غذاهای دریایی به نظر می رسد تیز تر، نرم و صاف تر است. تولید کنندگان غذاهای دریایی می توانند غذاهای دریایی خود را در یک حمام شیمیایی سریع تری پلی فسفات سدیم یا STPP برای رسیدن به این اثرات خیس کنند.
برخی از اقلام غذای دریایی که معمولا "خیس" می شوند عبارتند از گل سرخ، میگو و هر چیز دیگری فیله، که بسیار شل کننده مانند هیک، گوشت خرچنگ و یا تقلید(تری پلی فسفات سدیم) (قیمت سدیم تری پلی فسفات)است.
اگر غذاهای دریایی به مدت طولانی در حمام STPP یا تری پلی فسفات سدیم خیس شوند، ممکن است آب بیشتری را جذب کند، بدین معنا که شما برای پوند بیشتر هزینه می کنید (تری پلی فسفات سدیم) چون آب اضافی آن را بیشتر وزن می دهد. یک محصول ممکن است "STPP" را "خیس" کرده باشد، اگر مایع سفید شیر از ماهی که شما آن را طبخ کرده اید، از آن غلیظ است و همچنین ممکن است کمی در اندازه باشد. از دیگر عناصر شیمیایی می توان به : سولفور سدیم،کربنات سدیم سنگین،اکسید اهن قرمز، بوراکس
در مقادیر زیاد، تری پلی فسفات سدیم یا STPP یک عفونت مظنون است و همچنین یک آفت کش ثبت شده و آلودگی هوا شناخته شده در ایالت کالیفرنیا است.

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید (PAC)|فروش پلی آلومینیوم کلراید

پلی آلومینیوم کلراید

پلی آلومینیوم کلراید (PVC) یکی از پلیمرهایی است که بیشترین استفاده را در جهان دارد. پلی آلومینیوم کلراید با توجه به طبیعت همه کاره، PVC در گستره گسترده ای از کاربردهای صنعتی، فنی و روزمره از جمله استفاده گسترده در ساختمان، حمل و نقل، بسته بندی، برنامه های برق / الکترونیک و مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.

PVC یک ماده بسیار با دوام و ماندگاری است که می تواند در انواع کاربردی مورد استفاده قرار گیرد، یا سفت و محکم، سفید یا سیاه و طیف گسترده ای از رنگ در میان.

نخستین اختراع برای فرآیند پلیمریزاسیون برای تولید PVC به فریدریش Klatte، آلمانی مخترع در سال 1913، و PVC از سال 1933 در تولید تجاری به فروش رسیده است. این ماده در حال حاضر حدود 20 درصد از تمام پلاستیک ساخته شده در سراسر جهان ( فروش پلی آلومینیوم کلراید) را تشکیل می دهد، دوم تنها پلی اتیلن است. کاربرد پلی آلومینیوم کلراید به شرح زیر می یاشد:

کاربرد پلی آلومینیوم کلراید

استخراج منابع نمک و هیدروکربن

تولید اتیلن و کلر از این منابع

ترکیب کلر و اتیلن برای تولید مونومر وینیل کلرید (VCM)

پلیمریزاسیون VCM برای تولید پلی وینیل کلرید (PVC)

ترکیب پلیمر پی وی سی با مواد دیگر برای تولید فرمول های مختلف ارائه طیف گسترده ای از خواص فیزیک

پلی آلومینیوم کلراید  تولیدی PVC عبارتند از: کلر و سود سوز، دو مورد از مهمترین مواد تشکیل دهنده تولید، نه تنها برای تولید PVC، بلکه بسیاری از کاربردهای دیگر. پلی آلومینیوم کلراید در تولید داروهای صرفه جویی در مصرف، در واقع 85٪ از تمام داروها استفاده می شود. سود سوز دارای بسیاری از کاربردهای روزمره کلیدی است که شامل موارد زیر می شود: سود پرک، قیمت سود پرک، تولیدکننده سود پرک، هیدروکسید سدیم

پرکلرین | فروش پرکلرین | قیمت پودر پرکلرین|پترو کیمیای آکام

پرکلرین

 

پرکلرین یکی از قوی ترین اسیدهای شناخته شده است. در دمای اتاق، محلول های آبی تا 72٪ قدرت اکسیداسیون قابل توجهی ندارند و خواص خورنده بسیار مشابه سایر اسیدهای معدنی هستند. با این حال، پرکلرین  قدرت اکسیداسیون با غلظت و درجه حرارت افزایش می یابد. پرکلرین  (72٪) که در بالای 150 درجه سانتیگراد گرم می شود، یک اکسید کننده قوی است و با مواد آلی با خشونت واکنش نشان می دهد که منجر به انفجار ویرانگر در گذشته شده است.

مونوهیدرات ،پرکلرین (85٪) یک اکسید کننده خوب در دمای اتاق است. پرکلرین بدون آب بسیار ناپایدار است، پس از تماس با مواد آلی منفجر می شود و پس از ذخیره سازی به مدت چند روز منفذی در دمای اتاق منفجر می شود. آماده سازی آن باید اجتناب شود.

پرکلرین یک آسئوتروپ با آب را در غلظت 72.5٪ پرکلرین تشکیل می دهد. بنابراین، محلول های آبی، با تبخیر، پرکلرین بدون آب تولید نمی کنند. با این حال، خطرناک خطرناک بدون آب پرکلرین می تواند زمانی ایجاد شود که یک محلول آبی در معرض شرایط آب و هوایی قوی مانند قرار گرفتن در معرض اسید سولفوریک، آنتی هیدرید استیک، یا پنتوکسید فسفریک قرار گیرد.

در دمای بالا، بخارات از پرکلرین میتوانند روی سطوح در مجرای هود خنثی شوند، جایی که آنها نمک های پرکلرین را تشکیل می دهند که اغلب بسیار حساس به ضربه هستند و خطر انفجار جدی را ایجاد می کنند. پرکلرین  با الکل و برخی دیگر ترکیبات آلی واکنش نشان می دهد تا استرهای پرکلرین بسیار ناپایدار (قیمت پودر پرکلرین و فروش پرکلرین) و انفجاری ایجاد کنند.

هیپوکلریت کلسیم و اکسید آهن قرمز هم ماده ای مهم در صنعت شیمیایی محسوب می شود.