سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سولفات مس | استفاده از سولفات مس

طبق اطلاعات مرکز ملی آفت کش ها، سولفات مس می تواند به عنوان عامل خشک کننده به خصوص در فرم بدون آب، به عنوان یک افزودنی برای کود و غذا و به عنوان یک مکمل غذایی برای تغذیه استفاده شود.

سولفات مس نیز ممکن است به عنوان مکانیسم عمل کند که باعث تهوع و استفراغ می شود و به عنوان پادزهر برای مسمومیت ناشی از فسفر استفاده می شود.

مس به عنوان عنصری مورد نیاز برای حمایت از سلامت  مورد تأکید قرار گرفته است، زیرا بدن از آن برای رشد استخوان، هدایت عصبی، ترشح هورمون و موارد دیگر استفاده می کند. مس  ممکن است اثرات مثبتی بر عروق خونی، قلب و سیستم ایمنی بدن، و کمبود آن بزارد. در واقع منجر به مشکلات بهداشتی مختلف شود.

اشکال متعددی از مس وجود دارد که از طریق تحقیقات علمی مانند سولفات مس یافت شده است. این نیز یکی از انواع مختلفی از مس است که امروزه به مکمل های مس در بازار اضافه می شود و نمونه های دیگری از جمله اکسید مس، گلوکونات مس و کلات آمینه اسید مس است.

با وجود بازبینی دقیق تر، سولفات مس جزء ماده ای نیست که شما می خواهید در هر کجا که نزدیک بدن  باشد استفاده کنید.

سولفات مس چیست؟

سولفات مس یک ترکیب معدنی است که با ترکیب دو عنصر، گوگرد و مس ساخته شده است. این ماده به طور عمده به عنوان یک آفت کش در روش های کشاورزی یا غیر کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد تا به از بین بردن باکتری ها، جلبک ها، ریشه ها، گیاهان، حلزون ها و قارچ ها کمک کند. این اثر به این دلیل اتفاق می افتد که مس به پروتئین ها در قارچ ها و جلبک ها متصل می شود و سلول ها را آسیب می زند، باعث می شود آنها نشت کنند و بمیرند. در نرم تنان مانند حلزون، مس منجر به اختلال عملکرد طبیعی سلول های پوست و آنزیم ها می شود.




سولفات مس نیز ممکن است با نام سولفات مس (II) نامگذاری شود. این فرمول مولکولی از CuSO4 یا CuO4S دارد. سولفات مس (II) نباید با سولفات مس (I) که یک فرمول مولکولی از Cu2O4S، 5 یا پودر آهن سولفات مس (II) دارد و دارای فرمول مولکولی CuSO4.5H2O.6 است، معمولا سولفات مس ممکن است به شکل کریستال سفید یا سبز مایل به سفید به شکل خاکستری سفید باشد .

یک فرد ممکن است در معرض سولفات مس  قرار بگیرد ،  یکی از راه های این نوع قرار گرفتن در معرض سولفات مس ممکن است در صورت تماس با آن در دستان شما باشد و پس از آن بدون شستن آنها برای اولین بار از غذا یا دود بخورید. هنگامی که سولفات مس به داخل بدن تزریق می شود، آن را به سرعت وارد جریان خون می کند، در سراسر بدن حرکت می کند، به پروتئین ها متصل می شود و وارد اعضای مختلف می شود.

استفاده از سولفات مس:

سولفات مس را می توان به عنوان یک آفت کش برای موارد زیر در تنظیمات کشاورزی و غیر کشاورزی استفاده کرد:

  • Algaecide (جلوگیری از رشد جلبک ها)
  • ضد باکتری
  • قارچ کش
  • مولکسیسید (مواد مغذی که مولکول ها را می کشد)
  • قاتل ریشه
  • سولفات مس در برنامه های صنعتی، به ویژه برای منسوجات، چرم، چوب، باتری، جوهر، نفت، رنگ و فلز، نیز استفاده می شود.


طبق گزارش مرکز ملی آفت کش ها، سولفات مس می تواند به عنوان عامل خشک کننده به خصوص در فرم بدون آب، به عنوان یک افزودنی برای کود و غذا و به عنوان یک مکمل غذایی برای تغذیه خدمت کند. سولفات مس همچنین ممکن است به عنوان مکانیسم عمل کند که موجب تهوع و استفراغ می شود و به عنوان یک پادزهر برای مسمومیت ناشی از فسفر به کار می رود.

منبع1

سولفات روی|سولفات روی چیست|اثرات جانبی سولفات روی|دوز سولفات روی|

سولفات روی

سولفات روی چیست؟

روی یک ماده معدنی طبیعی است. روی برای رشد و توسعه و سلامت بافت های بدن مهم است.

سولفات روی برای درمان و جلوگیری از کمبود روی استفاده می شود.

سولفات روی همچنین ممکن است برای اهداف مورد استفاده در این راهنمای دارو استفاده شود.

پیروی از تمام دستورالعمل ها در مورد برچسب دارو و بسته بندی خود را دنبال کنید. هر یک از متخصصان مراقبت های بهداشتی خود را در مورد تمام شرایط پزشکی، آلرژی و تمام داروهای مورد استفاده خود بگویید.

قبل از استفاده از سولفات روی، با پزشک، داروساز یا سایر ارائه دهنده خدمات بهداشتی صحبت کنید. اگر شرایط خاص پزشکی داشته باشید، ممکن است از سولفات روی استفاده نکنید.

FDA رده بارداری C. معلوم نیست که آیا سولفات روی بر یک نوزاد تاثیر می گذارد یا خیر. در صورت حاملگی، از این دارو بدون توصیه پزشک استفاده نکنید.

شناخته شده نیست که آیا سولفات روی به شیر مادر منتقل می شود و یا می تواند به یک کودک تازه متولد شده آسیب برساند. در صورت تغذیه با شیر مادر، از این دارو بدون توصیه پزشک استفاده نکنید.

اثرات جانبی سولفات روی

در صورت وجود هر یک از این علائم یک واکنش آلرژیک، به کمک اورژانسی کمک کنید: کندو؛ دشواری تنفس؛ تورم چهره، لب ها، زبان یا گلو.

عوارض جانبی ممکن است عبارتند از:

حالت تهوع؛ یا ناراحتی معده

این یک لیست کامل از عوارض جانبی نیست و ممکن است حالات دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید.

تعاملات سولفات روی

اجتناب از مصرف این دارو با غذاهایی که دارای کلسیم یا فسفره بالا هستند، که باعث می شود که بدن شما برای جذب سولفات روی سخت تر شود. غذاهای حاوی کلسیم یا فسفر زیاد شامل شیر، پنیر، ماست، بستنی، لوبیا خشک یا نخود فرنگی، عدس، آجیل، کره بادام زمینی، آبجو، نوشابه های نوشیدنی کولا و کاکائو داغ است.

سایر داروها ممکن است با سولفات روی ارتباط برقرار کنند، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی. به هر یک از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی درباره تمام داروهایی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید و هر دارویی که شروع به استفاده از آن را می کنبد بگویید.

دوز سولفات روی

دقیقا همانطور که در برچسب گذاشته شده است، یا طبق پزشک شما تجویز شده است. در مقادیر بزرگتر یا کوچکتر و یا طولانیتر از توصیه شده استفاده نکنید.

سولفات روی را با یک لیوان آب کامل بخورید.

سولفات روی را با غذا بخورید در صورتی که معده شما را ناراحت می کند.

ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است گاهی اوقات دوز خود را تغییر دهد تا مطمئن شوید بهترین نتیجه را دریافت می کنید. مقادیر توصیه شده رژیم غذایی سولفات روی با سن تغییر می کند. دستورالعمل های ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود را دنبال کنید. 

در دمای اتاقی به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود.

علائم تجویز ممکن است شامل تهوع، استفراغ شدید، کم آبی و بی حسی بودن باشد.

دوز از دست رفته را بردارید اگر تقریبا زمان برای دوز برنامه ریزی شده بعدی شما باشد. از داروهای اضافی استفاده نکنید تا دوز زیادی مصرف نکنید.


منبع

کربنات سدیم سنگین| فرمول کربنات سدیم|دو فرم از کربنات سدیم|

کربنات سدیم سنگین


فرمول کربنات سدیم

کربنات سدیم یک ترکیب غیر معدنی است که به عنوان یک پایه قدرت متوسط استفاده می شود. این نیز خاکستر سودا یا شستشو سودا نامیده می شود.

فرمول و ساختار: ساختار شیمیایی کربنات سدیم Na2CO3 است و جرم مولکولی آن 106.0 g / mol است. کربنات سدیم یک ترکیب یونی - یک نمک سدیم کربنیک اسید است و شامل دو کاتیون سدیم (Na +) و یک آنیون کربناتی (CO3-) می باشد. این یک ساختار هپاتاید هیدرات بلوری دارد.

پیدایش: کربنات سدیم به طور طبیعی به عنوان نمک های هیدرات آن (مانند ترون، natron، natrite و غیره) به صورت معدنی ظاهر می شود. چندین ذخایر معدنی آن در مناطق خشک در سراسر جهان وجود دارد.

آماده سازی: کربنات سدیم از طریق دو روش مختلف به صورت تجاری به دست می آید. اولین روش شامل استخراج ذخایر معدنی کربنات سدیم است که روش اصلی تولید در ایالات متحده آمریکا است. در روش دوم، به نام فرایند Solvay، کلرید سدیم با آمونیاک واکنش داده می شود تا بی کربنات سدیم تهیه شود، سپس به منظور دریافت کربنات سدیم گرم می شود.

خواص فیزیکی: کربنات سدیم یک پودر کریستالی سفید با تراکم 2.54 گرم در میلی لیتر و نقطه ذوب 851 درجه سانتیگراد است.

خواص شیمیایی: کربنات سدیم یک جامد پایدار اما هیروسکوپیک است (آب را از هوا جذب می کند) و به راحتی در آب برای تشکیل اسید کربنیک اسیدی و پایه قوی، هیدروکسید سدیم، حل می شود. بنابراین، محلول آبی Na2CO3 به طور کلی یک پایه قوی است. با اسیدهای بسیاری واکنش می دهد. هنگامی که به دمای بالا گرم می شود، آن را تجزیه می کند تا گازهای سمی اکسید نیتروژن (Na2O) را منتشر کند.

استفاده: استفاده اصلی از کربنات سدیم به عنوان نرم کننده کننده آب، کمک پردازش مواد غذایی، اصلاح کننده pH، استخر شنا شیمیایی و الکترولیت است. همچنین در تولید شیشه، کاغذ، صابون و مواد شوینده و بسیاری از مواد شیمیایی مفید استفاده می شود.

اثرات بهداشتی / خطرات ایمنی: راه حل های کربنات سدیم به شدت قلیایی و خوردگی هستند. این می تواند باعث ایجاد شدت پوست و چشم در هنگام تماس شود. استنشاق گرد و غبار کربنات سدیم یا بخار می تواند موجب تحریک غشاء مخاطی و دستگاه تنفسی شود و منجر به سرفه شدید و تنگی نفس شود. غلظت بالا می تواند به چشم آسیب برساند و باعث سوختگی پوست شود.

دو فرم از کربنات سدیم (خاکستر سودا) وجود دارد - سنگین و سبک. کربنات سدیم سبک حاوی کمتر از 0.5٪ کلرید سدیم است. کربنات سدیم سنگین توسط هیدرینگ کربنات سدیم سبک به مونوهیدرات (Na2CO3. H2O) به دست می آید و سپس آن را کم آب می کند تا محصول با افزایش اندازه و تراکم کریستال افزایش یابد.

این دو طبقه دارای کاربردهای متفاوت هستند.


منبع1 منبع2

اسید بوریک|چند مورد جالب در مورد اسید بوریک |اسید بوریک در پزشکی بسیار کاربرد دارد|

اسید بوریک

اسید بوریک (همچنین به عنوان بورات هیدروژن، اسید بوراکیک، اسید اوروتوبوری و اسید بوریکوم شناخته می شود) یک کریستال بی رنگ و یا پودر سفید است که در آب حل می شود. این فرمول شیمیایی B (OH) 3 دارد و در قالب کریستال های بی رنگ یا پودر سفید وجود دارد. BassTech یک تامین کننده استراتژیک اسید بوریک برای استفاده در نسوز، انفجار شعله و شیشه مخصوص است.

چند مورد جالب در مورد اسید بوریک :

اسید بوریک می تواند در صفحه تلویزیون شما وجود داشته باشد.

اسید بوریک برای ساخت شیشه ای برای نمایشگرهای LCD صفحه نمایش با تکنولوژی بالا استفاده می شود. این ویژگی های شیشه ای را تحت شرایط تولید سخت افزاری افزایش می دهد و محصولی با کیفیت بالاتر را به وجود می آورد.

به طور متوسط فرد به صورت روزانه اسید بوریک مصرف می کند.

به طور طبیعی در سبزیجات، بیشتر میوه ها، دانه ها و آجیل موجود است. اما شما نمی توانید بگویید که چرا کریستال های بوریک بی بو و اساسا بی مزه هستند. نگران نباشید - در مقدار بسیار کمی که در طبیعت اتفاق می افتد، سمی نیست.

اسید بوریک در پزشکی بسیار کاربرد دارد.

اسید بوریک می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده برای کاهش و سوختگی های جزئی استفاده شود. کیفیت آنتی باکتریال کمک می کند تا درمان آکنه، چشم صورتی (ملتحمه) و جلوگیری از پا ورزشکار. نه تنها باکتری ها را می کشد، بلکه به عنوان یک حشره کش نیز عمل می کند. در محلول بسیار رقیق، اسید بوریک را می توان به عنوان یک پاک کننده چشم استفاده کرد.

اسید بوریک مقاومت در محصولات شیشه ای خاص را افزایش می دهد.

محصولات صنعتی مانند شیشه های مقاوم در برابر حرارت، شیشه های نساجی و لامپ های هالوژن با افزودن اسید بوریک در طول فرایند تولید افزایش می یابند. خواص آن به افزایش مقاومت شیمیایی و درجه حرارت شیشه کمک می کند و باعث می شود محصول با دوام بیشتری داشته باشد.


منبع



تولید کننده سود پرک

تولید کننده سود پرک

هیدروکسید سدیم، معمولا سودا، به صورت تجاری در دو روش اساسی تولید می شود: سلول های الکترولیتی و فرایند شیمیایی. اغلب سود سوزآور از سلولهای الکترولیتی تولید می شود. سه نوع سلول های الکترولیتی وجود دارد: دیافراگم، جیوه و غشاء فرایند شیمیایی سدیم سودا با واکنش کربنات سدیم (Na2CO3) با آهک هیدراته (Ca (OH) 2) تولید می شود و هیدروکسید سدیم (NaOH) و کربنات کلسیم (CaCO3) تشکیل شده را استفاده می کند.

سودا سوزنی یکی از پایه های اصلی شیمی است و به همین علت کاربرد های متنوعی دارد. بعضی از دسته های استفاده گسترده عبارتند از: تولید شیمیایی؛ تولید کاغذ و خمیر کاغذ؛ محصولات پاک کننده؛ نفت و گاز طبیعی؛ فیلم سلولز پردازش نساجی پنبه؛ و تصفیه آب سودا ، به ویژه هنگامی که برای کنترل pH، خنثی سازی اسیدهای زدایی و کاربرد های مشابه استفاده می شود، با سایر قلیایی ها، به ویژه کربنات سدیم (خاکستر سودا) رقابت می کند.

یکی از کاربردهای مهم شیمیایی سدیم سودا در ساخت آلومینا از بوکسیت است که محلول آلومینا را از بین می برد به طوری که ناخالصی های نامحلول را می توان از هم جدا کرد. علاوه بر این، سود سوزی عملکردهای مختلفی را در تولید مواد شیمیایی از جمله خنثی سازی مواد زائد، کنترل pH، خنک کننده سوزاندن گازهای خروجی، کاتالیز و استخراج سدیم انجام می دهد.

هیدروکسید سدیم نیز به عنوان شیر یا سودا یا سدیم سودا شناخته شده است.

در دمای اتاق، هیدروکسید سدیم یک جامد بی بو بلورین سفید است که رطوبت را از هوا جذب می کند. این یک ماده مصنوعی است. هنگامی که در آب حل می شود یا با اسید خنثی می شود مقدار قابل توجهی از گرما آزاد می شود که ممکن است برای احتراق مواد قابل احتراق کافی باشد. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده  است.

هیدروکسید سدیم به طور کلی به عنوان یک جامد یا یک حلال 50٪ رقیق شده است. این مواد شیمیایی برای ساخت صابون، مصالح ساختمانی، کاغذ، مواد منفجره، رنگدانه ها و محصولات نفتی استفاده می شود.

همچنین در پردازش پارچه پنبه، شستشو و سفید کردن، تمیز کردن و پردازش فلز، پوشش اکسید، آبکاری و استخراج الکترولیتی استفاده می شود. این معمولا در پاک کننده های فریزر تجاری / خنک کننده یافت می شود. طبق FDA، هیدروکسید سدیم به عنوان یک ماده غذایی مستقیم شناخته شده به عنوان ایمنی محسوب می شود که در آن به عنوان عامل کنترل pH عمل می کند و به دنبال رهنمودهای تولید خوب است.

سودا سوزیک یک ماده شیمیایی مهم برای صنعت کاغذ است. استفاده اصلی در تولید کاغذ و خمیر کاغذ شامل پخت و پز / پردازش خمیر کرافت، استخراج لیگنین در توالی های سفید کننده پالپ و تولید محلول سدیم هیپوکلریت می باشد. روش کلی سفید کردن پالپ شامل یک توالی سفید کننده ای است که در طی آن ناخالصی ها و مواد رنگی در خمیر، اکسید می شوند و / یا به فرم های محلول قلیایی تبدیل می شوند.


لینک منبع1 لینک منبع2