سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سولفات روی|سولفات روی چیست|اثرات جانبی سولفات روی|دوز سولفات روی|

سولفات روی

سولفات روی چیست؟

روی یک ماده معدنی طبیعی است. روی برای رشد و توسعه و سلامت بافت های بدن مهم است.

سولفات روی برای درمان و جلوگیری از کمبود روی استفاده می شود.

سولفات روی همچنین ممکن است برای اهداف مورد استفاده در این راهنمای دارو استفاده شود.

پیروی از تمام دستورالعمل ها در مورد برچسب دارو و بسته بندی خود را دنبال کنید. هر یک از متخصصان مراقبت های بهداشتی خود را در مورد تمام شرایط پزشکی، آلرژی و تمام داروهای مورد استفاده خود بگویید.

قبل از استفاده از سولفات روی، با پزشک، داروساز یا سایر ارائه دهنده خدمات بهداشتی صحبت کنید. اگر شرایط خاص پزشکی داشته باشید، ممکن است از سولفات روی استفاده نکنید.

FDA رده بارداری C. معلوم نیست که آیا سولفات روی بر یک نوزاد تاثیر می گذارد یا خیر. در صورت حاملگی، از این دارو بدون توصیه پزشک استفاده نکنید.

شناخته شده نیست که آیا سولفات روی به شیر مادر منتقل می شود و یا می تواند به یک کودک تازه متولد شده آسیب برساند. در صورت تغذیه با شیر مادر، از این دارو بدون توصیه پزشک استفاده نکنید.

اثرات جانبی سولفات روی

در صورت وجود هر یک از این علائم یک واکنش آلرژیک، به کمک اورژانسی کمک کنید: کندو؛ دشواری تنفس؛ تورم چهره، لب ها، زبان یا گلو.

عوارض جانبی ممکن است عبارتند از:

حالت تهوع؛ یا ناراحتی معده

این یک لیست کامل از عوارض جانبی نیست و ممکن است حالات دیگری نیز رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید.

تعاملات سولفات روی

اجتناب از مصرف این دارو با غذاهایی که دارای کلسیم یا فسفره بالا هستند، که باعث می شود که بدن شما برای جذب سولفات روی سخت تر شود. غذاهای حاوی کلسیم یا فسفر زیاد شامل شیر، پنیر، ماست، بستنی، لوبیا خشک یا نخود فرنگی، عدس، آجیل، کره بادام زمینی، آبجو، نوشابه های نوشیدنی کولا و کاکائو داغ است.

سایر داروها ممکن است با سولفات روی ارتباط برقرار کنند، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی. به هر یک از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی درباره تمام داروهایی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید و هر دارویی که شروع به استفاده از آن را می کنبد بگویید.

دوز سولفات روی

دقیقا همانطور که در برچسب گذاشته شده است، یا طبق پزشک شما تجویز شده است. در مقادیر بزرگتر یا کوچکتر و یا طولانیتر از توصیه شده استفاده نکنید.

سولفات روی را با یک لیوان آب کامل بخورید.

سولفات روی را با غذا بخورید در صورتی که معده شما را ناراحت می کند.

ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است گاهی اوقات دوز خود را تغییر دهد تا مطمئن شوید بهترین نتیجه را دریافت می کنید. مقادیر توصیه شده رژیم غذایی سولفات روی با سن تغییر می کند. دستورالعمل های ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود را دنبال کنید. 

در دمای اتاقی به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود.

علائم تجویز ممکن است شامل تهوع، استفراغ شدید، کم آبی و بی حسی بودن باشد.

دوز از دست رفته را بردارید اگر تقریبا زمان برای دوز برنامه ریزی شده بعدی شما باشد. از داروهای اضافی استفاده نکنید تا دوز زیادی مصرف نکنید.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.