سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

کربنات سدیم سبک

دو فرم از کربنات سدیم (خاکستر سودا) استفاده می شود - سنگین و سبک. کربنات سدیم سبک حاوی کمتر از 0.5٪ کلرید سدیم است.
استفاده از کربنات سدیم سبک به طور سنتی جایی است که مواد شیمیایی در محلول مورد نیاز است. به طور کلی، حدود 50 درصد کل تولید کربنات سدیم برای تولید شیشه، 18 درصد برای تولید مواد شیمیایی دیگر و 10 درصد در صابون و مواد شوینده استفاده می شود.
کربنات سدیم دارای فرمول شیمیایی Na2CO3 است. این برنامه های کاربردی مختلفی دارد که یکی از آنها نوع خاصی از شیشه است. با این حال، در سطح، کربنات سدیم به عنوان یک نرم کننده آب کاربرد روزمره دارد.
خواص کربنات سدیم.
کربنات سدیم یک پودر کریستالی سفید در دمای اتاق است. ذوب آن در دمای 851 درجه سانتی گراد و جوش در 1633 درجه سانتیگراد است. کربنات سدیم بدون بو و در آب با سرعت 215 گرم در لیتر حل می شود. در شرایط ذخیره سازی نرمال پایدار باقی می ماند و به طور کلی برای استفاده ایمن است. کربنات سدیم (بدون آب) دارای تراکم 2.54 g / cm3 و دارای توده مولی 98.959 است.
کربنات سدیم با جلوگیری از اتصال فلزات سنگین به آن یا مواد شوینده شستشو، آب را نرم می کند. همچنین در حذف روغن گریس از لباس بسیار موثر است.
کربنات سدیم می تواند برای اندازه گیری دیگهای بخار و کوره استفاده شود.
کربنات سدیم جامد بلوری است که همچنین به عنوان نانو کربنات کلسیم یا خاکستر سودا شناخته می شود. این عضو از خانواده شیمیایی کلر-قلیایی است و در بسیاری از پروسه ها با سود سوزآلود به عنوان منبع قلیایی (سدیم اکسید) رقابت می کند.
کربنات سدیم، ترکیب شیمیایی، سدیم CO 3، محلول در آب و کمی محلول در الکل است. کربنات سدیم یک پودر سفید و بی بو است که  رطوبت جذب می کند، طعم قلیایی دارد و یک محلول آب قلیایی را تشکیل می دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.