سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سود پرک | سیلیکاژل | آهک هیدراته

شرکت پترو کیمیای آکام واردات و صادرات انواع مواد شیمیایی، سود پرک، آهک هیدراته، سیلیکاژل ، سولفات آلومینیوم، پرکلرین

سولفات مس | استفاده از سولفات مس

طبق اطلاعات مرکز ملی آفت کش ها، سولفات مس می تواند به عنوان عامل خشک کننده به خصوص در فرم بدون آب، به عنوان یک افزودنی برای کود و غذا و به عنوان یک مکمل غذایی برای تغذیه استفاده شود.

سولفات مس نیز ممکن است به عنوان مکانیسم عمل کند که باعث تهوع و استفراغ می شود و به عنوان پادزهر برای مسمومیت ناشی از فسفر استفاده می شود.

مس به عنوان عنصری مورد نیاز برای حمایت از سلامت  مورد تأکید قرار گرفته است، زیرا بدن از آن برای رشد استخوان، هدایت عصبی، ترشح هورمون و موارد دیگر استفاده می کند. مس  ممکن است اثرات مثبتی بر عروق خونی، قلب و سیستم ایمنی بدن، و کمبود آن بزارد. در واقع منجر به مشکلات بهداشتی مختلف شود.

اشکال متعددی از مس وجود دارد که از طریق تحقیقات علمی مانند سولفات مس یافت شده است. این نیز یکی از انواع مختلفی از مس است که امروزه به مکمل های مس در بازار اضافه می شود و نمونه های دیگری از جمله اکسید مس، گلوکونات مس و کلات آمینه اسید مس است.

با وجود بازبینی دقیق تر، سولفات مس جزء ماده ای نیست که شما می خواهید در هر کجا که نزدیک بدن  باشد استفاده کنید.

سولفات مس چیست؟

سولفات مس یک ترکیب معدنی است که با ترکیب دو عنصر، گوگرد و مس ساخته شده است. این ماده به طور عمده به عنوان یک آفت کش در روش های کشاورزی یا غیر کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد تا به از بین بردن باکتری ها، جلبک ها، ریشه ها، گیاهان، حلزون ها و قارچ ها کمک کند. این اثر به این دلیل اتفاق می افتد که مس به پروتئین ها در قارچ ها و جلبک ها متصل می شود و سلول ها را آسیب می زند، باعث می شود آنها نشت کنند و بمیرند. در نرم تنان مانند حلزون، مس منجر به اختلال عملکرد طبیعی سلول های پوست و آنزیم ها می شود.




سولفات مس نیز ممکن است با نام سولفات مس (II) نامگذاری شود. این فرمول مولکولی از CuSO4 یا CuO4S دارد. سولفات مس (II) نباید با سولفات مس (I) که یک فرمول مولکولی از Cu2O4S، 5 یا پودر آهن سولفات مس (II) دارد و دارای فرمول مولکولی CuSO4.5H2O.6 است، معمولا سولفات مس ممکن است به شکل کریستال سفید یا سبز مایل به سفید به شکل خاکستری سفید باشد .

یک فرد ممکن است در معرض سولفات مس  قرار بگیرد ،  یکی از راه های این نوع قرار گرفتن در معرض سولفات مس ممکن است در صورت تماس با آن در دستان شما باشد و پس از آن بدون شستن آنها برای اولین بار از غذا یا دود بخورید. هنگامی که سولفات مس به داخل بدن تزریق می شود، آن را به سرعت وارد جریان خون می کند، در سراسر بدن حرکت می کند، به پروتئین ها متصل می شود و وارد اعضای مختلف می شود.

استفاده از سولفات مس:

سولفات مس را می توان به عنوان یک آفت کش برای موارد زیر در تنظیمات کشاورزی و غیر کشاورزی استفاده کرد:

  • Algaecide (جلوگیری از رشد جلبک ها)
  • ضد باکتری
  • قارچ کش
  • مولکسیسید (مواد مغذی که مولکول ها را می کشد)
  • قاتل ریشه
  • سولفات مس در برنامه های صنعتی، به ویژه برای منسوجات، چرم، چوب، باتری، جوهر، نفت، رنگ و فلز، نیز استفاده می شود.


طبق گزارش مرکز ملی آفت کش ها، سولفات مس می تواند به عنوان عامل خشک کننده به خصوص در فرم بدون آب، به عنوان یک افزودنی برای کود و غذا و به عنوان یک مکمل غذایی برای تغذیه خدمت کند. سولفات مس همچنین ممکن است به عنوان مکانیسم عمل کند که موجب تهوع و استفراغ می شود و به عنوان یک پادزهر برای مسمومیت ناشی از فسفر به کار می رود.

منبع1

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.